jeugdvissen

Woensdag, 18 november 2015

HSV Voorst gaat vissen met de jeugd uit voorst.

Onlangs heeft ons bestuurslid Boy van Velthuizen het idee opgepakt om met de jeugd uit het dorp te gaan vissen. Op diverse vergaderingen van de regionale en landelijke bonden wordt altijd aangegeven ga in de buurt van de kinderen vissen want dat is het beste.
In Voorst hadden we eigenlijk geen geschikte omgeving, het water bij de Benring was er natuurlijk wel maar niet meer geschikt om te vissen. Door tussenkomst van de gemeente is de gehele kolk het afgelopen najaar uitgegraven en er is dus weer geschikt viswater.

Boy heeft de stoute schoenen aan getrokken en kinderen gevraagd om eens te komen kijken, zijn verwachting een stuk of 8 zullen er wel komen. Een paar bestuursleden opgetrommeld, wat voer en aas geregeld en we konden vissen. Een groot succes gebleken want er waren veel meer kinderen als verwacht. Helaas vist niemand een visje te vangen maar zeker voor herhaling vatbaar en dat gaan we als vereniging ook zeker doen het komende voorjaar.
Dank voor de organisatie vooral de heren Boy van Velthuizen en Herman Gerritsen.

Door Jacqueline Holtslag zijn er deze middag enkele foto's gemaakt, deze kunt u hier bekijken